Contract de
comercializare a pachetelor de servicii turistice
CONTRACT-CADRU DE COMERCIALIZARE A PACHETELOR DE SERVICII
TURISTICE
Nr. ................. din data de ...................
Părţile contractante
Societatea
Comercială TRAVELIFE SRL, cu sediul în Iasi, Piata Voievozilor 26, cod postal
700036, telefon: 0232-258324; 258326, telefon mobil: 0745-204088, email: office@cliven.ro, www.reservation.ro , cod unic de
înregistrare RO27459375, inregistrata la registrul Comertului sub numarul J22/1323/2010,
titulară a Licenţei de turism nr. 2427, pentru Agenţia de Turism CLIVEN TURISM,
cu sediul în Iasi, Bd. Stefan cel Mare si Sfant nr. 4, cod postal 700064,, reprezentată
prin Dan Podoleanu, în calitate de Director, denumită în continuare Agenţia,
și
Dl./d-na..................................................................................................................,
domiciliat/domiciliată în.............................................................................
......................................................................telefon
.................................................,email............................................................................posesor/posesoare
al/a cărții de identitate seria ............. nr.
............................., eliberat/eliberată de
........................................... la data de
.............................., CNP....................................................in
calitate de TURIST
Au convenit la încheierea
prezentului contract.
I. Obiectul contractului
Îl constituie vânzarea de
către Agenție a pachetului de servicii turistice înscris în voucher, bilet de
odihnă, tratament, bilet de excursie, alt înscris anexat prezentului contract
și eliberarea documentelor de plată și călătorie.
1.2 Servicii contractate / numar de persoane/ nume si prenume beneficiari:
………………………………………….........................................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................................................................................
Statusul rezervarii /
comenzii in momentul incheierii contractului (confirmata, neconfirmata - in
curs de confirmare)
.....................................................................................................................................................................................................
In cazul neconfirmarii
serviciilor (cazare, transport etc), agentia va oferi turistului o varianta
alternativa sau va returna integral avansul.
II. Încheierea
contractului
2.1. Contractul se
încheie după caz în oricare din următoarele situații :
a) în momentul semnării
lui de către turist sau prin acceptarea condițiilor contractuale de servicii
turistice inclusiv în cazul celor achiziționate la distanță prin mijloace
electronice;
b) în momentul în care
turistul primește confirmarea scrisă a rezervării de la Agenție, în cel mult 60
de zile calendaristice de la data întocmirii bonului de comandă. Este
responsabilitatea agenției de turism de a informa turistul prin orice mijloace
convenite în scris cu acesta (telefon, mail, fax etc.) dacă rezervarea pe care
a solicitat-o s-a confirmat. Pentru procesarea unei rezervări de servicii,
agenția poate solicita un avans cuprins intre 20 - 80 % din prețul pachetului
sau plata integrală a contravalorii pachetului, în funcție de data la care
turistul solicita serviciile. Daca inscrierea intervine cu mai putin de 20 zile
inaintea plecarii, pachetul turistic se va achita integral. In cazul
nerespectarii termenelor de plata, Tour Operatorul isi rezerva dreptul de a
anula rezervarea.
1. În cazul în care
conținutul bonului de comandă nu diferă de conținutul confirmării călătoriei
turistice și confirmarea s-a efectuat în termenul de 60 de zile calendaristice
de la data semnării bonului de comandă, turistul care decide să renunțe la
călătoria turistică, datorează agenției penalități conform cap. VI din
prezentul contract.
2. În cazul în care
conținutul bonului de comandă diferă de conținutul confirmării călătoriei
turistice primite în scris de la agenție sau dacă această confirmare nu s-a
făcut în termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de
comandă, turistul poate considera că voiajul nu a fost rezervat și are dreptul
la rambursarea imediată a tuturor sumelor deja plătite.
c) în momentul eliberării
documentelor de călătorie (voucher, bilet de odihnă și/sau tratament, bilet de
excursie, etc.), inclusiv în format electronic, în cazul în care pachetele de
servicii turistice fac parte din oferta standard a agenției de turism sau
există deja confirmarea de rezervare din partea altor prestatori.
2.2. În cazul în care
prezentul contract este pus integral la dispoziția turistului sub formă de
catalog, pliant, alte înscrisuri, site-ul agenției sau alte mijloace de
comunicare electronică (e-mail, fax, etc.), obligația de informare a turistului
este considerată îndeplinită prin înscrierea acestei informații în oricare
dintre documentele de călătorie sau documentele fiscale furnizate de agenție,
nefiind necesară încheierea în formă scrisă a contractului cadru de
comercializare a pachetelor de servicii turistice, respectiv dacă prezentul
contract prezentat turistului în modalitățile prevăzute mai sus, conține
informațiile prevăzute la art. 12 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr.
107/1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii
turistice. Informațiile și fotografiile prezentate în cataloagele, ofertele
speciale, site-urile, materialele publicitare sunt orientative și au caracter informativ,
fără însă a afecta calitatea și cantitatea serviciilor contractate de turist.
2.3. Contractul încetează
de drept odată cu finalizarea prestării efective a pachetului de servicii
turistice înscris în documentele de călătorie.
2.4. Informatiile privind
statele pe teritoriul carora, la data incheierii prezentului contract, este
decretata stare de urgenta ori in privinta carora Ministerul Afacerilor Externe
a formulat alerte de calatorie, sub forma de avertismente sau atentionari, sunt
publice si pot fi consultate accesand http://www.mae.ro/travel-alerts. Prin
urmare, Turistul intelege sa contracteze serviciile ce fac obiectul prezentului
contract fiind informat asupra acestor informatii sau alerte.
III. Prețul contractului
și modalități de plată
3.1. Prețul contractului
este de _________________ și se compune din costul serviciilor turistice
efective, comisionul Agenției și T.V.A.. Dacă prețul nu este specificat în
prezentul contract, atunci acesta este specificat în bonul de comandă (dacă
există), alte documente de călătorie, cataloage, pliante, alte înscrisuri puse
la dispoziție turistului, site-ul agenției, alte mijloace de comunicare
electronică și/sau pe factură.
In situatia contractarii
serviciilor turistice in regim early booking, reducerea este inclusa in pachet,
iar procentul precizat se aplica numai serviciilor de cazare. In acest caz,
orice modificare a contractului, solicitata de turist, determina anularea
rezervarii cu penalizari si refacerea acesteia la pretul si conditiile din
momentul reinscrierii. De asemenea, nerespectarea conditiilor de plata aplicate
rezervarilor tip EB determina modificarea pretului pachetului conform ofertei
standard.
3.2. Modalități de plată:
3.2.1. La încheierea
contractului se achita:
a) un avans in suma de
______________ din prețul contractului, iar diferenta de _______________se va
achita pana la data de____________
b) plata integrală a
contravalorii pachetului de servicii turistice.
Depasirea termenului de
plata determina aplicarea unei penalitati de 0,3% pentru fiecare zi de
intarziere, procent aplicat la suma scadenta si neachitata.
3.2.2. În cazul în care
la încheierea contractului s-a perceput un avans, plata finală se va face
astfel:
a) pentru serviciile
turistice care necesită confirmare din partea prestatorilor, conform termenelor
de plată comunicate de agenție în scris prin bonul de comandă sau alte mijloace
de comunicare.
b) pentru serviciile
turistice care nu necesită confirmare din partea prestatorilor, după cum
urmează:
A. termene de plata
oferta STANDARD
20% din pretul pachetului turistic la inscriere;
60% din pretul pachetului turistic cu minim 30 zile inaintea plecarii;
20% din pretul pachetului turistic cu minim 21zile inaintea plecarii.
B. termene de plata
oferta EARLY BOOKING
25% din pretul pachetului turistic la inscriere;
55% din pretul pachetului turistic la termenul limita al ofertei de Early
Booking;
20% din pretul pachetului turistic cu minim 30 zile inaintea plecarii.
Conditiile de plata de
mai sus (oferta standard si oferta early booking) se aplica in toate cazurile,
cu exceptia celor in care programul valorificat / confirmat are propriile
reguli de achitare (vezi conditiile ofertei sau ale programului turistic.
3.3. Plata serviciilor
turistice externe aferente contractului se poate efectua într-o singură monedă,
in valuta specificata in contract sau in RON la cursul de vanzare comunicat de
Raiffeisen Bank in ziua emiterii facturi, conform art. 290 alin 2 Cod Fiscal.
IV. Drepturile și
obligațiile Agenției
4.1. Agenția se obligă să
furnizeze turistului un bon de comandă, numai în situația solicitării unor
pachete de servicii turistice care nu fac parte din oferta proprie/standard a
agenției de turism și care necesită confirmarea rezervării din partea altor
prestatori. În cazul solicitării unor pachete de servicii turistice care se
regăsesc în oferta proprie a agenției de turism, sau în cazul în care există
deja confirmare asupra rezervării din partea altor prestatori, agenția poate
furniza turistului un bon de comandă, dacă consideră necesar.
4.2. În cazul modificării
uneia dintre prevederile esențiale ale contractului cum ar fi: serviciile
incluse în pachet, datele de călătorie, modificarea categoriei unității de
cazare, Agenția are obligația de a informa turistul cu cel puțin 15 zile
calendaristice înainte de data începerii călătoriei.
În cazurile prevăzute la
pct. 4.7. literele a), b), c) din prezentul contract, informarea se va face în
timp util.
4.3. În cazul
achiziționării unui pachet de servicii turistice având în componență și
asigurarea transportului pe cale aeriană, Transportatorul Aerian, fără a cere
acordul agenției de turism care derulează programul turistic, are dreptul de a
modifica orele de zbor. Prin urmare, Agenția nu este răspunzătoare pentru
decolarea/aterizarea avioanelor la o altă oră decât cea înscrisă în programul
turistic. Pentru aceste întârzieri, compania aeriană este obligată să asiste
turiștii conform Regulamentului nr. 261/2004 implementat prin HG nr. 1912/2006.
Orice problemă privind operarea zborului și acțiunile adiacente acestuia intră
în competența și responsabilitatea transportatorului, biletul de avion
reprezentând contractul între pasager și transportator. În cazul acestor
pachete de servicii turistice, ziua de plecare și ziua de sosire nu sunt
considerate zile turistice, acestea fiind destinate transportului.
4.4. În situația
achiziționării unui produs de tip croazieră, linia de croazieră poate modifica
din motive ce țin de siguranța navigării, numărul cabinei și locația acesteia
pe punți (o punte inferioară, una superioară, mai spre pupa sau spre prova,
etc.), doar cu o cabină de aceeași categorie ca cea rezervată inițial, caz în
care turistul nu va fi despăgubit în nici un mod având în vedere că este vorba
de același tip de cabină ca și cel rezervat.
4.5. Agenția poate
modifica prețul contractului în sensul majorării sau micșorării - după caz,
arătând totodată modul de calcul al majorărilor sau micșorărilor de preț ale
contractului și numai dacă modificarea are loc ca urmare a variațiilor
costurilor de transport, a redevențelor și a taxelor aferente serviciilor de
aterizare, debarcare/îmbarcare în porturi și aeroporturi, a taxelor de turist,
ori a cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice
contractat. Prețurile stabilite în contract nu pot fi majorate, în niciun caz,
în cursul celor 20 de zile calendaristice care preced data plecării.
4.6. În cazul în care,
după începerea călătoriei turistice, o parte importantă din serviciile
turistice prevăzute în contract nu este realizată sau Agenția constată că nu le
va putea realiza, aceasta este obligată:
a) să ofere turistului
alternative corespunzătoare în vederea continuării călătoriei turistice fără
majorarea prețului, respectiv serviciile turistice oferite să fie de aceeași
calitate și cantitate;
b) să restituie
turistului sumele ce reprezintă diferența dintre serviciile turistice achitate
și cele efectiv prestate în timpul călătoriei turistice;
4.7. Agenția este
răspunzătoare pentru buna executare a obligațiilor asumate prin contract, cu
excepția următoarelor cazuri:
a) când neîndeplinirea
sau îndeplinirea defectuoasă a obligațiilor asumate prin contract se datorează
turistului;
b) când neîndeplinirea
obligațiilor se datorează unor cauze de forță majoră sau unor împrejurări pe
care nici Agenția, nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita
inclusiv dar fără a se limita la: modificarea companiei aeriene, de orar sau de
itinerar, întârzieri în traficul mijloacelor de transport, defectarea mijlocului
de transport, accident, blocaje, lucrări sau reparații pe drumurile publice),
neîndeplinirea grupului minim urmare a unor renunțări de ultimă oră sau a
neobținerii vizelor pentru toți participanții. Agenția nu este răspunzătoare
pentru prejudiciile cauzate turistului ca urmare a întârzierilor curselor
(inclusiv charter), a pierderii de bagaje și a altor împrejurări care revin
exclusiv în sarcina transportatorului în temeiul actelor normative specifice si
nu este obligata sa ramburseze c/valoarea serviciilor achizitionate.
c) când neîndeplinirea
obligațiilor se datorează unui terț care nu are legătură cu furnizarea
serviciilor prevăzute în contract, iar cauzele care au determinat
neîndeplinirea obligațiilor au un caracter imprevizibil și inevitabil.
In situatia de
suprarezervare (overbooking) a unui hotel, determinata de activitatea
hotelierilor, inainte sau dupa inceperea calatoriei, Agentia va oferi varianta
de hotel in aceeasi zona sau intr-o zona apropiata, la aceeasi categorie sau de
o categorie superioara fara sa modifice pretul; in cazul in care situatia de
suprarezervare (overbooking) este anuntata turistului, sau reprezentantului
acestuia, cu minim 3 zile inainte de data plecarii, turistul poate accepta
varianta propusa sau poate anula calatoria fara penalizari, fara insa a avea
dreptul de a solicita despagubiri suplimentare.
4.8. Agenția are
obligația să furnizeze în scris turistului sau prin orice mijloace de
comunicare electronice convenite în scris cu turistul (e-mail, fax, sms etc.),
cu cel puțin 7 zile înainte de data plecării, următoarele informații:
a) orarele, locurile
escalelor și legăturile, precum și, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de
turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse;
b) denumirea,
sediul/adresa, numerele de telefon și de fax, adrese e-mail ale reprezentanței
locale a organizatorului și/sau a detailistului ori, în lipsa acestora, un
număr de apel de urgență care să îi permită contactarea organizatorului și/sau
a detailistului;
c) pentru călătoriile
minorilor neînsoțiți de părinți, informații care să permită părinților
stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul
cazării copilului.
d) obligaţiile turistului
prevăzute la pct. 5.10, 5.11 şi 5.13.
4.9. Agenția parte în contract
este obligată să acorde prompt asistență turistului aflat în dificultate, în
cazul situațiilor de forță majoră sau a unui eveniment pe care nici agenția de
turism, nici furnizorul sau prestatorul de servicii, cu tot efortul depus, nu
îl puteau prevedea sau evita.
4.10. Excursiile
optionale se efectueaza la fata locului cu agentii locale, care poarta intreaga
responsabilitate pentru organizarea si desfasurarea acestor excursii. Sumele
aferente excursiilor optionale nu se incaseaza in numele si pentru Agentia
Laguna Tour. Preturile excursiilor optionale pot fi mai mari decat cele
cumparate de la receptia hotelurilor, avand in vedere ca turistii vor avea la
dispozitie mijloace de transport de la hotel la obiective si retur, ghid etc.
Pretul excursiilor se calculeaza in general, pentru grupuri de aproximativ 25
de persoane. In cazul neintrunirii acestui numar minim, fie tarifele pot fi
majorate proportional, fie excursia poate fi anulata, iar turistii putand opta
pentru achizitionarea excursiei de la receptia hotelului in functie de
disponibilitati.
V. Drepturile și
obligațiile turistului
5.1. În cazul în care
turistul nu poate să participe la călătoria turistică, acesta poate să
cesioneze contractul (daca este posibil),unei terțe persoane care îndeplinește
toate condițiile aplicabile pachetului de servicii turistice contractat, cu
obligația de a anunța în scris Agenția cu cel puțin 5 zile înaintea datei de
plecare. Între turistul care nu poate participa la călătoria turistică
contractată (cedentul), terța persoană (cesionarul) și agenția de turism
(debitor cedat) urmează a se încheia un contract de cesiune cu privire la
pachetul de servicii turistice contractate și cesionate.
Pentru călătoriile
individuale, în cazul în care mijlocul de transport este avionul, transferul
poate fi efectuat numai dacă există posibilitatea transferării locului de zbor.
De asemenea, pentru calatoriile care necesita indeplinirea unor conditii
speciale, ex: obtinerea vizelor turistice, se va tine seama de acestea pentru
cesiunea contractului. Responsabilitatea încheierii contractului de cesiune
revine după caz fie cedentului, fie cesionarului, și niciodată Agenției de
turism (debitorului cedat). In acest caz Agenţia reziliază contractul cu
turistul care cesionează contractul şi încheie un alt contract cu noul turist.
Turistul care cedează pachetul său de servicii, precum și cesionarul, sunt
responsabili în mod solidar la plata prețului călătoriei și a eventualelor
costuri suplimentare apărute cu ocazia acestei cedări.
5.2. În cazul sejururilor
de odihnă și/sau de tratament cu locul de desfășurare în România, turistul are
obligația să respecte următorul program de acordare a serviciilor: cazarea se
face de regulă la ora 18,00 a zilei de intrare și se termină de regulă la ora
12 a zilei de ieșire înscrise pe documentele de călătorie (voucher, bilet de
odihnă și/sau tratament, bilet de excursie, etc.). Eventualele costuri
suplimentare generate de neeliberarea spațiilor de cazare până cel târziu la
orele specificate mai sus cad în sarcina exclusivă a turistului. In functie de
destinatie, orele de intrare, respectiv iesire, se pot modifica si sunt decise
de unitatea hoteliera.
5.3. În cazul în care
prețurile stabilite în contract sunt majorate cu peste 10%, indiferent de
motivele majorarii, turistul poate rezilia/denunța unilateral contractul, având
însă dreptul la rambursarea imediată de către Agenție a sumelor plătite,
inclusiv comisionul.
5.4. Turistul este
obligat să comunice Agenției, în termen de 5 zile calendaristice de la primirea
înștiințării prevăzute la cap. IV pct. 4.2 privind modificarea prevederilor
esențiale ale contractului sau în timp util înainte de începerea călătoriei, în
cazul aplicării clauzelor prevăzute în cap. IV pct. 4.7. literele b) și c),
hotărârea sa de a opta pentru:
a) rezilierea/denunțarea
unilaterală a contractului fără plata penalităților sau
b) acceptarea noilor
condiții ale contractului.
5.5. În cazul în care
turistul decide să participe la călătoria asupra căreia s-au operat modificări
în condițiile cap. IV pct. 4.2. se consideră că toate modificările au fost
acceptate și turistul nu poate solicita despăgubiri ulterioare datorate
modificărilor de acest tip.
5.6. În cazul în care
turistul reziliază/denunță unilateral contractul în temeiul pct. 5.4. sau Agenția
anulează călătoria turistică înaintea datei de plecare, turistul are dreptul:
a) să accepte la același
preț un alt pachet de servicii turistice de calitate echivalentă sau
superioară, propus de Agenție;
b) să accepte un pachet
de servicii turistice de calitate inferioară propus de Agenție, cu rambursarea
imediată a diferenței de preț, în sensul rambursării diferenței de preț dintre
cele două pachete turistice, la momentul încheierii noului contract de prestare
de servicii;
c) să i se ramburseze
imediat toate sumele achitate în virtutea contractului.
5.7. În toate cazurile
menționate la pct. 5.6., turistul are dreptul să solicite Agenției și o
despăgubire, cuantumul căreia poate fi stabilit prin acordul comun al părților
sau în baza unei hotărâri a instanței de judecată, pentru neîndeplinirea
prevederilor contractului inițial, cu excepția cazurilor în care:
a) anularea s-a făcut
datorită nerealizării numărului minim de persoane menționat în contract, iar
Agenția a informat în scris turistul cu cel puțin 15 zile calendaristice
premergătoare datei plecării;
b) anularea s-a datorat
unui caz de forță majoră (circumstanțe imprevizibile, independente de voința
celui care le invocă și ale căror consecințe nu au putut fi evitate în ciuda
oricăror eforturi depuse, în aceasta nefiind incluse suprarezervările, caz în
care responsabilitatea revine companiei aeriene sau unității de cazare) sau
unor cauze dintre cele prevăzute la cap. IV pct. 4.7 lit. b).
c) anularea s-a făcut din
vina turistului.
5.8. Turistul are dreptul
să rezilieze/denunțe unilateral în orice moment, în tot sau în parte,
contractul, iar în cazul în care rezilierea/denunțarea unilaterală îi este
imputabilă este obligat sa despăgubească Agenția pentru prejudiciul creat
acesteia, conform prevederilor Cap. VI din prezentul contract, cu excepția
cazurilor de forță majoră definite conform legii, survenite dupa incheierea
contractului si dovedite prin inscrisuri emise de Ministerul Afacerilor
Externe, aviz emis de Camera de Comert si Industrie a Romaniei sau orice alt
mijloc de proba. Despăgubirea se poate ridica la maximul prețului pachetului de
servicii turistice contractat.
5.9. În cazul în care
turistul alege să se mute la un alt hotel decât cel contractat inițial și
achitat, responsabilitatea financiară a renunțării îi aparține. Agenția va
rezolva cerințele turistului în limita posibilităților, eventualele diferențe
de preț urmând a fi suportate de către turist.
Dacă turistul solicită
nemotivat schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oricărora dintre
servicii, aceasta echivalează cu rezilierea/denunțarea unilaterală a
contractului, cu aplicarea penalităților prevăzute la Cap. VI din prezentul
contract la momentul respectiv și încheierea unui nou contract.
5.10. Turistul este
obligat să achite la recepția unității hoteliere taxa de stațiune, taxa de
salubritate, precum și alte taxe locale, fără a putea pretinde despăgubiri sau
returnarea sumelor de la Agenție.
5.11. Turistul este
obligat să prezinte la recepția unității hoteliere actele sale de identitate,
precum și documentul de călătorie eliberat de agenție (voucher, bilet de odihnă
și/sau de tratament, etc.), în vederea acordării serviciilor turistice. În
cazul în care turistul beneficiază de bilete de odihnă și tratament, este
obligat să prezinte la recepția unității hoteliere bilet de trimitere de la
medicul de familie și dovada plății contribuțiilor pentru asigurări sociale, la
zi.
5.12. Turistul ia la
cunoștință că serviciile pe care le achiziționează fără ca acestea să facă
parte din contractul cu agenția de turism, sunt în stricta responsabilitate a
prestatorului local, sunt guvernate de legislația țării de destinație, iar
agenția de turism nu are nici o responsabilitate asupra prestațiilor în cauză.
5.13. Dacă pentru
efectuarea călătoriei este necesară îndeplinirea de către turist a unor
formalități suplimentare (de ex. călătoria împreună cu minori, situația în care
numele turistului este schimbat ca urmare a căsătoriei/desfacerii ei, etc.),
acesta are obligația de a îndeplini toate cerințele legale. Pentru o informare
optimă, Agenția recomandă și consultarea site-ului Poliției de Frontieră. În
cazul în care turistul nu își respectă obligația de a se informa cu privire la
formalitățile suplimentare necesare în vederea efectuării călătoriei care nu
sunt în sarcina Agenției (de ex. în cazul călătoriei cu minori, împuternicire
din partea părintelui sau reprezentantului legal ce nu îl însoțește, cazier
judiciar, sau orice alte documente suplimentare - enumerarea fiind
exemplificativă), Agenția este exonerată de orice răspundere în cazul
imposibilității efectuării călătoriei.
5.14. Agenția de turism
recomandă turiștilor contactarea acesteia cu 24 ore înainte de plecare pentru
reconfirmarea detaliilor de îmbarcare (orar de zbor, loc îmbarcare, etc.).
5.15. În cazul în care o
singură persoană angajează servicii pentru un număr mai mare de turiști,
condițiile contractuale se extind în mod automat asupra întregului grup pentru
care au fost achitate serviciile.
5.16. Turistul este
obligat să folosească mijloacele de transport, camera de hotel și bunurile din
dotarea acesteia ca un bun proprietar și potrivit destinației lor. Agenția nu
se face vinovată de eventualele pagube produse sau vătămări suferite de turist
ca urmare a nerespectării acestui alineat.
5.17. Turistul are
obligația să respecte locul, data și ora plecării atât la dus cât și la întors,
precum și locurile, datele și orele stabilite pe parcursul programului turistic
contractat. Toate cheltuielile și daunele produse ca urmare a nerespectării de
către turist a prevederilor privind locurile de întâlnire și orarele, vor fi
suportate de către acesta.
5.18. În cazul în care
turistul care a intrat pe teritoriul statului în care se realizează pachetul de
servicii turistice refuză să se mai întoarcă în România și autoritățile din
țara respectivă fac cheltuieli de orice natură cu acesta, turistul respectiv
are obligația de a suporta toate aceste cheltuieli.
VI. Renunțări,
penalizări, despăgubiri
6.1. În cazul în care
turistul renunță din vina sa la pachetul de servicii turistice care face
obiectul prezentului contract, el datorează Agenției penalizări după cum
urmează:
6.1.1. În cazul
serviciilor turistice externe/interne:
A. Conditii de
anulare/penalizari oferta STANDARD
a) 20% din prețul pachetului de servicii, dacă renunțarea se face in intervalul
59 zile- 30 zile calendaristice înainte de data plecării;
b) 50% din prețul
pachetului de servicii, dacă renunțarea se face în intervalul 29 – 15 zile
calendaristice înainte de data plecării;
c) 100 % din prețul
pachetului de servicii, dacă renunțarea se face în intervalul 14 – 7 zile
calendaristice înainte de data plecării;
d) 100% din prețul
pachetului de servicii pentru neprezentarea la program.
B. Conditii de
anulare/penalizari oferta EARLY BOOKING
a) 20% din prețul pachetului de servicii, dacă renunțarea se face in intervalul
cuprins intre ziua confirmarii rezervarii si 60 zile înainte de data plecării;
b) 50% din prețul
pachetului de servicii, dacă renunțarea se face în intervalul 59 – 25 zile
calendaristice înainte de data plecării;
c) 80 % din prețul
pachetului de servicii, dacă renunțarea se face în intervalul 24 – 15 zile
calendaristice înainte de data plecării;
d) 100% din prețul
pachetului de servicii, dacă renunțarea se face în interval mai mic de 15 zile
calendaristice înainte de data plecării sau pentru neprezentarea la program.
6.1.2 Conditiile de
anulare/penalizare indicate la art. 6.1.1 sunt standard si se aplica in toate
cazurile, cu exceptia celor in care programul valorificat / confirmat are
propriile reguli de anulare/penalizare (vezi conditiile ofertei sau ale
programului turistic – exemple: programe de Revelion, turism individual, turism
intern, croaziere, destinatii exotice, sistemele germane de rezervari Dertour si
TUI etc) . Pe langa penalitatile indicate mai sus, turistul va suporta si
eventualele taxe (ex: taxa pentru obtinerea vizelor), daca acestea nu sunt
incluse in valoarea contractului.
6.2. În cazul în care
turistul care a contractat un pachet de servicii turistice cu Agenția și a
achitat un avans nu se prezintă în termenul specificat în bonul de comandă sau
în termenul comunicat în scris, pentru a achita ratele aferente sau restul de
plată, contractul se consideră reziliat de drept, iar Agenția are dreptul de a
anula rezervările efectuate în beneficiul turistului cu reținerea penalizărilor
prevăzute la p. 6.1. din prezentul contract.
6.3. Pentru biletele de
odihnă și/sau de tratament cumpărate prin organizații sindicale, Agenția va
face restituiri numai în baza cererilor de renunțare contrasemnate și
ștampilate de reprezentantul organizației sindicale.
6.4. În cazul în care o
ambasadă refuză să acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului de
servicii, turistului i se vor reține toate taxele datorate de Agenție
prestatorilor direcți, precum și cheltuielile de operare proprii acesteia.
6.5. Penalizările
echivalente cu cele indicate la punctul 6.1.1. lit. c) sau d), respectiv 6.1.2.
lit. b) sau c) se aplică și în cazul în care turistul nu ajunge la timp la aeroport
sau la locul de plecare/destinație, dacă nu poate pleca în călătorie pentru că
documentele personale necesare în vederea efectuării călătoriei nu sunt
conforme normelor legale sau este în imposibilitatea de a părăsi teritoriului
țării, din alte motive ce țin de persoana acestuia.
6.6. Turistul trebuie sa
depună în scris cererea de renunțare la pachetul de servicii turistice la
Agenția la care a achitat serviciile. În caz contrar, cererea de renunțare nu
este luată în considerare.
6.7. Agenția va acorda
despăgubiri în funcție de gradul de nerespectare a obligațiilor din contract.
6.8. Agenția nu răspunde
în situații de grevă, conflicte politice și de război, catastrofe, de pericol
public, atac terorist, embargou internațional, precum și în cazul în care
companiile aeriene stabilesc limite de răspundere. Toate aceste situații care
nu sunt imputabile nici unei părți se consideră situații de forță majoră și
exonerează de răspundere Agenția.
6.9. Toate sumele
menționate la pct. 6.1, 6.2, 6.4 și 6.5 din prezentul contract, se vor reține
de către Agenție din avansul sau prețul total al pachetului de servicii
turistice achitat de turist, fără a fi necesară intervenția instanțelor de
judecată.
VII. Reclamații
7.1. În cazul în care
turistul este nemulțumit de serviciile turistice primite, acesta are obligația
de a întocmi o sesizare în scris la fața locului, clar și explicit, cu privire
la deficiențele constatate, legate de realizarea pachetului de servicii
turistice contractat, ce se va transmite prompt atât reprezentantului Agenției,
cât și prestatorului de servicii turistice (conducerii hotelului,
restaurantului, reprezentanților locali ai turoperatorului).
Datele de contact ale
Agenției:
Telefon: 0232-258324;
258326
e-mail: office@cliven.ro
7.2. Atât Agenția, cât și
prestatorul de servicii turistice vor acționa imediat pentru soluționarea
sesizării. În cazul în care sesizarea nu este soluționată sau este soluționată
parțial, turistul va depune la sediul Agenției o reclamație în scris, în termen
de maximum 5 zile calendaristice de la încheierea călătoriei, Agenția urmând
ca, în termen de 30 zile calendaristice, să comunice turistului despăgubirile
care i se cuvin, după caz.
VIII. Asigurări
8.1. Turistul este
asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere și/sau a sumelor
achitate de acesta, în cazul insolvabilității sau falimentului Agenției, la
Societatea de Asigurare a Tour Operatorului.
8.2. Condițiile în care
turistul va fi despăgubit de către societatea de asigurare sunt:
8.2.1. În cazul în care
Agenția nu efectuează repatrierea turistului, acesta are obligația de a anunța
imediat societatea de asigurare prin telefon, fax sau e-mail. În această
situație societatea de asigurare nu are obligația de a achita imediat
contravaloarea cheltuielilor de repatriere, ci de a le rambursa după
întoarcerea turistului în România, în condițiile poliței de asigurare încheiate
între Agenție și societatea de asigurare.
8.2.2. În cazul în care
turistul solicită Agenției contravaloarea sumelor achitate și/sau a
cheltuielilor de repatriere, acesta trebuie să trimită documentele
justificative către Agenție prin scrisoare recomandată cu confirmare de
primire. Turistul are obligația să păstreze fotocopii de pe respectivele
documente justificative. Turistul poate solicita Agenției rambursarea sumelor
achitate și/sau a cheltuielilor de repatriere în termen de 15 (cincisprezece)
zile calendaristice de la data încheierii derulării pachetului de servicii turistice
sau de la data repatrierii.
8.2.3. Turistul are
obligația de a notifica societății de asigurare, prin scrisoare recomandată cu
confirmare de primire, în legătură cu solicitarea adresată Agenției privind
rambursarea sumelor achitate și/sau a cheltuielilor de repatriere, în termen de
5 (cinci) zile calendaristice de la data confirmării de primire prevăzute la
cap. VIII pct. 8.2.2.
8.2.4. În cazul în care,
în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data confirmării de
primire a documentelor justificative de către Agenție, turistul nu a primit
sumele solicitate de la aceasta, are loc evenimentul asigurat.
8.2.5. În termen de 10
(zece) zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat,
turistul are obligația de a transmite societății de asigurare, prin scrisoare
recomandată cu confirmare de primire, cererea de despăgubire însoțită de
documentele justificative.
8.2.6. Documentele
justificative constau în principal în:
a) contractul de
comercializare a pachetului de servicii turistice;
b) confirmările de
primire precizate la pct. 8.2.2, 8.2.3 și 8.2.5 din prezentul capitol;
c) fotocopiile de pe
documentele de plată a avansului (chitanțe, ordine de plată etc.), în cazul
cererilor de rambursare a sumelor achitate de turist;
d) fotocopiile de pe
documentele de transport și cazare, în cazul cererilor de rambursare a
cheltuielilor de repatriere.
Societatea de asigurare
are dreptul să solicite turistului și alte documente justificative.
8.2.7. Despăgubirea nu
poate depăși suma achitată de turist în contractul de comercializare a
pachetului de servicii turistice, precum și sumele necesare repatrierii
acestuia, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
8.2.8. Despăgubirea va fi
plătită în termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la data primirii
de către societatea de asigurare a documentelor justificative de la turist.
8.2.9. În cazul în care
după plata despăgubirii, Agenția plătește debitul către turist, acesta are
obligația de a restitui asiguratorului despăgubirea primită, în termen de 5
(cinci) zile lucrătoare de la data primirii de la Agenție a sumelor
reprezentând debitul.
8.2.10. Facultativ,
turistul are posibilitatea încheierii unui contract de asigurare, care să
acopere taxele de transfer sau a unui contract de asistență care să acopere
taxele de repatriere în caz de accidente, de boală sau deces, a unui contract
de asigurare pentru bagaje, a unui contract de asigurare pentru servicii
medicale la destinație ori a unei asigurări storno sau altor tipuri de
asigurări de călătorie. Agenția recomandă încheierea unei asigurări storno
pentru acoperirea eventualelor penalități de anulare. Turistul se poate informa
în agenții despre cazurile acoperite de asigurarea storno, aceasta putând fi
încheiată în agenția de turism de unde acesta a achiziționat pachetul de
servicii turistice, dacă agenția oferă acest tip de serviciu.
8.3. Agenția nu se face
vinovată de eventuala nerespectare a obligațiilor stipulate în polițele de
asigurare contractate prin intermediul Agenției, deoarece aceasta este doar
intermediar între turist și asigurator.
IX. Documentele
contractului se constituie ca anexă la acesta și sunt următoarele:
a) voucherul, biletul de
odihnă/tratament, biletul de excursie, bonul de comandă, după caz;
b) programul turistic, în
cazul acțiunilor turistice;
c) oferte ale Agenției
puse la dispoziția turistului, în format tipărit sau pe suport electronic.
X. Dispoziții finale
10.1. Prezentul contract
a fost încheiat în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
10.2. Comercializarea
pachetelor de servicii turistice se va face în conformitate cu prevederile
prezentului contract și cu respectarea prevederilor Ordonanței Guvernului nr.
107/1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii
turistice, republicată.
10.3. Toate unitățile de
cazare, precum și mijloacele de transport sunt clasificate de către organismele
abilitate ale țărilor de destinație, conform procedurilor interne și
normativelor locale acolo unde acestea există, care diferă de la o țară la alta
și de la un tip de destinație la altul.
10.4. Turistul declară că
Agenția de turism l-a informat complet cu privire la condițiile de
comercializare a pachetelor de servicii turistice în conformitate cu
prevederile Ordonanței Guvernului nr. 107/1999. Prin semnarea acestui contract,
sau prin acceptarea pachetelor de servicii turistice inclusiv în cazul celor
achiziționate la distanță prin mijloace electronice, turistul își exprimă
acordul și luarea la cunoștință cu privire la condițiile generale de comercializare
a pachetelor de servicii turistice, în conformitate cu oferta Agenției de
turism.
10.5 Conform
dispozitiilor Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la
prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date,
SC TRAVELIFE SRL prelucrează datele cu caracter personal furnizate de dvs. prin
acest document si este operator de date cu caracter personal – colectari date
pentru reclama si publicitate si sub nr. 8176 - avand ca scop colectarea
datelor pentru emiterea biletelor de avion, furnizarea de servicii turistice si
a serviciilor de cazare. Prin furnizarea datelor dumneavoastră personale,
înţelegeţi şi sunteţi de acord cu transferarea acestora către companiile
afiliate sau colaboratoare, partenerii nostri contractuali din tara si/sau
strainatate. Administrăm datele dumneavoastră personale pe durata necesară
pentru furnizarea serviciilor de mai sus sau pentru o durata de 5 ani de la
data incheierii contractului. Dacă, pe viitor, compania va fi achiziţionată de
o terţă parte, este posibil ca datele să fie transmise pentru continuarea fără
probleme a activităţii de afaceri. Furnizăm datele dumneavoastră autorităţilor
competente şi forurilor de judecată la cerere şi în cazul in care acest lucru
este solicitat de legislatia relevanta
10.6. Litigiile apărute
între părți se rezolvă pe cale amiabilă, în caz contrar părțile înțeleg să se
adreseze instanțelor de judecată competente.
10.7. Contractul va fi
interpretat conform legilor din România.
Agenţia,
Turist,
Denumirea CLIVEN TURISM
Numele:
Reprezentantul Dan
Podoleanu
Prenumele: